• Index
  •  » FAQ
  •  » The Idle Sniper: Soul's Advanced Guide For Ig Pilots - wrsja PL

#1 2009-11-23 15:49:20

Lama

Administrator

Zarejestrowany: 2009-10-20
Posty: 3
Punktów :   

The Idle Sniper: Soul's Advanced Guide For Ig Pilots - wrsja PL

Nie na końcu lecz na początku legenda do tłumaczenia Lamy

Tłumaczenie dedykowane dla mojej ukochanej, która mnie zmotywowała do ukończenia go (hmm w związku z zaktualizowaniem tematu przez SoulSina - poradnik nadal nie zaktualizowany).

Starałem się być konsekwentny w stosowanym nazewnictwie, przy czym stosowałem (a przynajmniej starałem się stosować terminologię angielską). Polskie nazwy umiejętności i atrybutów itp. mogą nie odpowiadać tym jakie faktycznie znajdują się w polskiej wersji gry (w głowie nadal mam angielskie nazwy map, umiejętności itd).
Fragmenty tekstu kursywą, to albo krótkie uwagi od których się nie mogłem powstrzymać , bądź też zdania, co do których przetłumaczenia mam problem.

Tekst oryginalny: http://board.airrivals.net/index.php?pa … eadID=9897
Tekst sie nieco posypał po wklejeniu na to forum. O ile ktoś go przeczyta i będzie chciał w nieco ^^ bardziej przejżystej wersji, niech mi da znać.

Ta część poradnika obejmuje umiejętności, CPU (procesory), podstawowe cechy i (prawie) wszystko co musicie wiedzieć o buildach.
http://img151.imageshack.us/img151/220/buildbarvy7.png

Pierce jest niezbędne do zadawania obrażeń wysokopoziomowym buildom obronnym (defence), jak np Mgearom. Obliczanie Pierce wygląda następująco:  Defence (Obrona)%-Pierce %=Rzeczywista obrona. Jeśli macie 45 pkt. Pierce, a przeciwnik ma 45 Obrony, będziecie mu zadawać pełną ilość obrażeń. Jeśli przeciwnik ma 100% Obrony zadacie 45% obrażeń.
Agility (Zręczność): Dodaje Evasion (Uniki), z 300 punktami Agi macie:
Uniki około 50%
Każdy punkt stat. zainwestowany w Agi  dodaje 4 Evasion
...Obliczanie Evasion jest takie samo jak przy Pierce. Probability% - Evasion%= Częstotliwość trafień.

Fuel (Paliwo): modyfikuje posiadaną ilość paliwa oraz udźwig.
Bez względu na to jaki build tworzycie, będziecie potrzebować około 25-30 paliwa. Starajcie się zawsze pozostać (Heavy) Przeciążeni (waga pomiędzy 70%~80%) by zachować punkty, ale NIGDY nie osiągajcie 80%, jako że nie bedziecie mogli używać wtedy boostera co czyni IG bezużytecznym.
Każdy zainwestowany tu punkt daje 3 Paliwa.

Spirit (Umysł): Dodaje punkty umiejętności.
Każdy punkt dodany do Spirit daje 8  skill points (punktów umiejętności).
Z 499 punktami lub mniej: Normalny Sp regen (regeneracja punktów umiejętności) = 3 sp/s.
Z 500 punktami lub lub więcej: Normalny Sp regen = 4 sp/s
Liczba punktów Spirit leży w waszej gestii. Do ekspienia 30 sp to dość. Do wojen z kolei niektórzy argumentują by mieć 40~50 Spirit, lecz większość zgadza się że ważne jest osiągnąć 63 Spirit by mieć 500+ pu.
Każdy zainwestowany tu punkt statystyk daje 3 Spirit (24 sp).

Shield & Defence (Osłona i Obrona) : bezużyteczne dla IG. Nigdy nie dodawaj tu nawet jednego punktu. Chyba, że masz zamiar go skasować i bawić się od nowa.


CPUs:

Dzięki CPU będziecie w stanie modyfikować swoje statystyki bez inwestowania punktów statystyk. Możecie ich (CPU) używać w celu podniesienia głównych atrybutów (Att, Agi), bądź innych.
Dobrym pomysłem jest użycie CPU typu Fuel/Spirit, jako że te dwa atrybuty wzrastają w wolniejszym tempie (3 za każdy punkt statystyk), niż Attack i Agi (4 za każdy punkt statystyk). Na przykład:

Prelude 5001 FF (lvl 40)
Fuel + 11 /3 = 3,6
Spirit + 10 /3 = 3,3 Total= 9,9 “extra” punktów otrzymywanych za używanie tego CPU.
Surquince 8 Final ver.AG (lvl40)
Attack + 13 /4= 3,25
Agility + 8 /4= 2 Total= 5,25 “extra” punktów otrzymywanych za używanie tego  CPU.

Wierzę, że rozumiecie dlaczego CPU typu Fuel/Spirit są ważniejsze (lepsze) niż Atk/Agi CPU



Najlepszymi CPUs są:

Thunder Force Final U (Uniq, lvl 1)
20 attack, 10 fuel, 15 spirit.
Najlepsze  CPU dla niskich leveli. Nowych graczy prawdopodobie nie będzie stać na niego, lecz bez obaw, nie ma potrzeby martwić się CPU do levela 60+.

Sc-Dolce 7E (km [ km=odznaka pilota] , lvl 62)
8 attack, 16 fuel, 25 spirit, 15 shield.
Niech shield was nie zwiedzie, jest to najlepsze CPU do lvlu 70 lecz można je spokojnie używać aż do lvla 82. Sc-Dolce tworzy się używając 300 Veterans lub150 TopGuns Killmarks + 1 B Purple Datacube w fabryce. Jeśli nie macie dość killmarków, po prostu kupcie/wydropcie Datacube i poproście kogoś o zrobienie go.

Tune Square PS R-1B (lvl 70)
20 attack, 35 spirit


Jeśli jesteście pewni że osiągając lvl 70 będziecie mieli 40 lub więcej Spirit. Jest najprawdopodobniej najlepsze CPU na ten moment (zdanie jest dla mnie niezrozumiałe/nie potrafię przetłumaczyć na język polski - oryginał: If you are sure that you will get lvl 70, and Will have 40 spirit or more. This is probaly the Best CPU so far.).

PS: Zarówno lvl 62, jak i lvl 70 CPUs są dobrym wyborem i dają tę samą ilość "leweli". Sc-Dolce daje 15 shield (co jest nieco pomocne),  ale jako że daje  fuel, nie możesz zmienić CPUs więcej (Lamatai: można, ale jest to troszkę kłopotliwe.). Tune Square nie ma tej wady, lecz traci się extra shield. Wasz wybór.

Lamatai: wg http://acebase.ru (nie chce mi się samemu liczyć) Dolce daje 15,67 punktu, Tune Square 16,67. Na Gemini z CPU (i w ogóle sprzętem) póki co kiepściutko więc zaproponowałbym jako dodatkową alternatywę Prelude 9001 FRD. Daje 15,67 punktu i dodaje 17 ataku, 15 agi i 23 spirit. Mam już Tune Square, ale Prelude bardziej mi pasuje - daje agi pod silnik , a przynajmniej póki co nie potrzeba mi aż tyle spiritu (mam coś co można nazwać atak hybrid build).

Sequence X GP(lvl 80)
8 attack, 40 spirit, 12 agility.
CPU zasugerowane przez Pm. Dobre CPU dla wysokolevelowych graczy którzy nie mają dostępu do Lvl 82 Dolce (czyli jakieś 90% wszystkich Igearów)

Sc-Dolce-8A (km , lvl 82)
10 attack, 20 fuel, 30 spirit, 12 agility. \
Ostateczne CPU dla IG. Jeśli nie teraz jeszcze, pewnego dnia będziesz marzyć o nim.
Tworzy się je używając  300 WingCommander lub 150 Hero killmarks + A Purple Datacube w fabryce. Zarówno cube i Kms trudno zdobyć, powodzenia.
A Cubes można wydropić w G-ARK(rzadko) i Lumein Volcano (BARDZO rzadko).

Skills




Bez względu na to jakiego buildu lub geara używasz, wykupuj wszystkie dostępne skille i zawsze je ulepszaj. Ich zakup za SPI nie stanowi problemu. Najważniejszymi skillami są:

Frenzy (Szaleństwo): “IG bez frenzy to martwy IG” (Self-Buff)
Frenzy daje ci bonus do uszkodzeń oraz +5 do kąta namierzania. Gdy  Frenzy osiąga   lvl 3 (na 38 lvlu otrzymujesz +1 Continuous Fire (ogień ciągły). Oznacza to że broń 1x4 staje się de facto bronią 2x4.Frenzy trzeciego lvlu, po prostu Frenzy +1, jest ważna. Jeśli chcesz ulepszać Frenzy na level 4 i wyższe decyzja należy do Ciebie.Podczas walki ten  skil miej non stop aktywny.


Missile Shoot (ogień rakietowy): (Self-buff)
Podnosi obrażenia zadawane rakietami. Ulepszaj kiedy możesz i używaj jeśli tylko nie musisz oszczędzać SP.

Concentration:(koncentracja) (Self-Buff)
Podnosi prawdopodobieńswo trafienia.Ulepszaj kiedy możesz. Jest to drugi z najważniejszych dla IG buffów. Używaj z frenzy.

Evasion (uniki): (Self-Buff)
Podnosi uniki. Ulepszaj kiedy możesz. Jest to trzeci z najważniejszych dla IG buffów, a drugi z najważniejszycvh dla eva IG.

Turn Around (zwrot): (Air Move)
Zwrot o 180º. Używaj z rozwagą.

Back Move Mach (wsteczny/cofka): (Air move)
Lecisz  1000m wstecz z prędkością 600ms. Używaj z rozwagą.
Pamiętaj, że nie lecisz wstecz po prostej, tylko po łuku i lot kończy się na nieco większej wysokości niż początkowa. Nie używaj pod padami i zwrócony tyłem ku ziemi.
OverBooster: (Air move)
Kosztowna umiejętność. Przez 3 sekundy lecisz prosto do przodu bez możliwości manewrowania z prędkością 600ms. Użyteczna podczas przebijania się przez kampy, ucieczek i do negowania skutków Snare (umiejętnosć AG polegająca na spowalnianiu prędkości geara). Niestety zużywa sporo SP, a i nie od rzeczy jest starać się nie uderzyć w ziemię/przeszkody terenowe po użyciu tego skila.

Chain Rolling (Perpetum mobile:PP)  (Air move, wymagana SSoC)
Chain Rolling likwiduje 3 secondową przerwę między beczkami. Pamiętaj że nie czyni cię to niemożliwym do trafienia przez rakiety (problem z tłumaczeniem - Lama. Oryginał: Just take note that this isn’t going to make you immortal for adv. weapons, since there is a natural delay inside roll animation) i jako, że nie możesz używać boostera w trakcie beczek stracisz prędkość. Nie jest to łatwa umiejętność do opanowania, ale warta wysiłku

Berserk (skil aktywny, wymaga FMSoC)
Przez 15 sek masz:
+2 Continuous Fire (ogień ciągły)
+2 liczbę dodanych rakiet
-30% Reattack.
Wielka liczba rakiet odpalana w krótkim czasie. Pamiętaj tylko że trwa 15 sekund i ma 30 minutowy okres chłodzenia. Idealne podczas SPków, MSów lub polowania na bosy.

Sprawdź http://aircodex.org/Skills/HomePage - pełny wykaz skilów. Nie zapomnij o zapoznaniu się również ze skillami innych gearów.

PS: Nowi gracze zapewne będą się zastanawiali czym u diabła są SSoC i FMSoC? Są to karty umożliwiające zakup skili dodatkowych - specjalnego i ostatecznego. Obie karty są rzadkimi dropami wypadającymi tylko ze złotych mobów lub bosów. Szansa dropa wynosi około 0,01%. Cena rynkowa - około 100kk SPI.

Builds:

Oto podstawowy build dla Igs

Atk : 68
Agi : 68
Spt: 30
Fuel: 27

Nie ważne jak,  czy jakich CPU używasz, staraj się osiągnąć ten build. Pozwoli Ci on używać  szybkich silników lvl 35 lub 34 (500/8 and 500/9). Możesz się również zdecydować na 52 atack/agi pod 490/10 silnik, oszczędzając punktów. O silnikach piszę dalej, nie przejmuj się nimi

WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING
Pamiętaj - musisz ( zdecydowanie powinieneś) uzyskiwać buildy poniżej wliczając punkty z używanego CPU. Na niższych lvlach staraj się używać zunikalnych CPU lvl 1  (TFF U) bądź  CPU które dają te same atrybuty, The Prelude Series z lvl 30,40,50 są dobrym wyborem gdyż dają Spirit and Fuel. Na wyższych levelach powinieneś zdecydować się na konkretne CPU i nie zmieniać go już więcej. Prawdopodobnie będziesz musiał nieco korygować staty by zmieniać CPU.
Pamiętaj by  mieć założone CPU skoro tylko to możliwe gdy korygujesz statystyki. Jeśli skorygujesz swój build bez CPU schrzanisz go prawie kompletnie. 
WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING

Wszystkie przedstawione tu buildy są kompletne. Co rozwiniesz najpierw i w jakim stopniu zależy od ciebie. Tak czy owak powinieneś mieć w 100% ukończony build około lvli  7x~8x.
PS: Z misji na 53 lvlu otrzymasz kartę pełnego resetu statystyk. Dobrze jest zacząć z atak buildem i zmienić do ulubionego około lvla 7x.

Full Attack Build / Grinding Build (Pełny Build pod atak/ekspienie)
Atk: 300
Agi: 68
Spt: 30~63
Fuel: 27~30
Postaraj  się wyobrazić sobie samolocik z papieru wyposażony w broń atomową. Oto jest. Atak build.
.....Dzięki wysokim Pierce i obrażeniom (damage), będziesz w stanie zabijać szybciej I ginąć szybciej, jako że nie masz jakiejkolwiek obrony (w sensie niskie Evasion) . Tego buildu używa sie przeważnie do zdobywania PD. Spirit może być dodany później, jako że 30 Sp to dość do ekspienia, ale 63 jest niezbędne JEŚLI chcesz walczyć na takim buildzie i będzie on twoim buildem ostatecznym.

Attack hybrid Build (Build hybrydowy - Atak)
Atk: 250+
Agi: 132
Spt: 63
Fuel: 27~30
.....To po prostu Full atack build  ze zwiększoną ilość Agi. Ale jest to  100%  Build wojenny.
Z 132 agi będziesz w stanie używać  lvl 66 500/13 silnika, lepszego niż dotychczasowe 500/8.  Pamiętaj o założebiu  Sc-Dolce lub Att/spirit CPU z lvl 70 przed korektą atrybutów.  W tym buildzie będziesz NAJPIERW potrzebował osiągnąć 132 agi i 63 Spirit, następnie dodawaj Attack dopóki nie osiągniesz  300 (na lvl 8x).

76 engine attack build Zasugerowany przez NuckingFuts.
Atk: 228~272
Agi: 152
Spt: 30~63
Fuel: 27~30
Ten build pozwoli Ci używać silnika z lvl 76 , najlepszego szybkiego silnika dopóki nie osiągniesz lvla 84.
Czas dopalacza tego silnika wynosi 16 sekund z max. prędkością 500 m/s.
Z tym buildem nie będziesz już tak do końca "papierowym samolocikiem" ponieważ będziesz miał ~50 evasion z własnymi buffami i blisko 70 z buffami MGeara.
Możesz mieć do 272 ataku z 31 spiritu i 228 ataku z 64 spiritu, będziesz również w stanie przechwycić większość innych gearów dzięki długiemu czasowi  dopalacza i dużej prędkości. Praktycznie możesz przytrzymać dopalacz do momentu przechwycenia i następnie zacząć feather (metoda podtrzymywania dużej prędkości bez spalenia silnika o czym w dalszej części poradnika- Lamatai. Lamom niedostępna ;|) by utrzymać pożądaną odległość.
Ten silnik jest również bardzo zwrotny w normalnym ruchu i podczas używania dopalacza.

Full Agi build (Agi pełny build)
Atk: 68~100
Agi: 300
Spt: 40~50
Fuel: 27~30
..... Słynny pełny build unikowy.  Nie tak zabójczy jak atak build, lecz o wiele trudniejszy do zestrzelenia. Z wysoką Evasion,  możesz być ścigany przez wielu przeciwników i przeżyć to, by móc opowiedzieć swoją historię przyjaciołom. Z niskim atakiem, ekspienie staje się trudniejsze i zajmuje więcej czasu.  Możesz skorygować build na lvlu 68~70, ale dobrze jest poczekać do lvli 78 +.

Agi hybrid build
Atk: 132
Agi: 250+
Spt: 40~63
Fuel: 27~30
.....Odpowiednik  Attack Hybrid, lecz z Agi. 63 spirit nie jest wymagany jako, że IG Agi pada rzadziej. Możesz więc spokojnie osiągnąć 280+ agi przed podniesieniem  spirit do 63. Jest to najpopularniejszy build wśród IGerów.

76 engine agility build Zasugerowany przez NuckingFuts. Wyrazy uznania dla niego.
Atk: 152
Agi: 228~272
Spt: 30~63
Fuel: 27~30
Odpowiednik poprzedniego 76 engine build, z evasion zamiast ataku.
64 spirit 228 agility build da Ci 64% evasion bez Mgeara  i 80% evasion z Mgearem.
31 spirit 272 agility build da Ci 71% evasion bez Mgeara i 87% evasion z Mgearem.


Dodatkowe informacje:
→Def build jest bezużyteczny.
→Na lvl 86 i 94 otrzymujesz dostęp do silników 530/19 i 560/20. Jeśli uda Ci się osiągnąć te lewele warto zmodyfikować swój build by móc ich używać. Warto.
→Jeśli nie chcesz kierować się tym przewodnikiem i iść własną drogą zapoznaj się z tym kalkulatorem:  http://www.acecalcs.net/ . Nie zapomnij tylko zapoznać się z listą silników.

Bronie

Główną bronią zaawansowaną dla Ig są Strzały, Edrille i Hammerheady (zdaje się, że niskolvlowymi odpowiednikami HH są Eliminate - Lamatai)
Edrill są rakietami z przeznaczeniem do użycia tylko na wojnach . HH przeznaczone są do ekspienia, Strzały przydatne są w obu wypadkach.

W przypadku broni standardowych możecie używać czego chcecie. Pamiętajcie tylko o dobrych bonusach do reataku i proba. Głównym zadaniem broni standardowych jest wspomaganie w trakcie pościgów. Jak zapewne wiecie, w momencie gdy przeciwnik, którego atakujecie zaczyna tracić energię (HP) jego prędkość spada. Miejcie jedną broń o wysokim probie pod kątem Eva IG i jedną z probem i reatakiem pod inne geary. Ze względu na powyżej określone przeznaczenie broni standartowych, każdy bonus zasięgu broni pomaga (każde 100m ponad zasięg broni = -10% proba. Pamiętajcie o tym!).


PS: Co z Lion Sniperami? Cóż. Pomijając LS II, czy LSIII; obecnie ze speed kartami nie są już zbyt praktyczne. Jeśli masz atak build wciąż możesz ich używać podczas obrony MS i SP, lecz przyspieszone (z kartami prędkości) edrille są znacznie lepsze.


Atrybuty broni (tłumaczenie własne nazw atrybutów - Lamatai - w dalszej części nazwy w j. angielskim):

Typ: Rodzaj broni: Rakieta, karabin itd.
Typ Geara: Jaki rodzaj geara może danej broni używać.
Wymóg: wymagany lvl.
Siła ataku (Damage): (Min uszkodzenia ~ Max uszk.) X (?x?)*
Uszkodzenia / sec: Ilość obrażeń na sekundę.
Prawdopodobieństwo (Probability): Prawdopodobieństwo trafienia celu z danej broni.
Odległość: Odległość jaką przeleci rakieta przed samozniszczeniem (dla zaawansowanych broni). Dla standartowych jak wyżej.
Reatak: Opóźnienie pomiędzy salwami.
Kąt namierzania:  Im wyższy tym szerszy i łatwiej namierzyć cel (zablokować celownik).
Szybkość (Speed): Prędkość rakiet.
Kąt śledzenia: Kąt skrętu rakiet.
Promień eksplozji: Jak nazwa wskazuje w memencie trafienia razi również inne cele znajdujące się w zasięgu.**
Przegrzanie: Czas (ogień ciągły) po którym następuje przegrzanie broni (tylko bronie standartowe).
Waga: Cóż, no waga nic dodać nic ująć.

* Rozkład ognia, np. w przypadku 3x4 wystrzelisz 4 rakiety 3 razy w jednej salwie. W sumie 12.(Fire patern, for exemple (3x4), you will fire 4 missiles 3 times in a row. Total 12.)
**: Nieistotne dla IG.
Arrows (Strzały) (1x2)
Damage: * * * *
Probability: * *
Speed: * * *
Główna broń do użycia podczas ekspienia i jedna z najważniejszych dla IG podczas wojen. Jeśli zamierzasz używać Strzał staraj się uzyskać je z jak największym probem lub probem/reatakiem, lub uszkodzeniami/probem. . Najpierw ustaw Prob na 100%.
Przykłady:


Hammerhead (1x2)
Damage: * * *
Probability: * * * *
Speed:* *
Hammerheads to prostsza wersja Strzał o mniejszych uszkodzeniach i prędkości, a większym probie. Dobry wybór do ekspienia jako, że ma niższy koszt reloadu i więcej rakiet niż Strzały. Jako, że służą tylko do grindu najlepszymi opcjami ulepszania są reatak/prob i atak/prob.
Przykład:



Edrill (1x4)
Damage: * *
Probability: * * * * *
Speed: * * * *
Edrille poświęcają zadawaną ilość uszkodzeń na rzecz wysokich: proba i prędkości. Jest to chyba najlepsza broń do walki na otwartych mapach. Wysoka prędkość czyni pościgi łatwiejszymi, lecz pamiętajcie o WYSOKIM  koszcie reloadu więc nie ekspijcie nimi chyba, że chcecie zostać bankrutami Najlepszymi ulepszeniami dla edrilli są: jak nawiększy prob (dobry przeciw eva IG) i jak nawiększy reatak. Większość graczy preferuje reatak ignorując siłę ataku jako że edrile same z siebie mają niski atrybut min/max obrażeń. Osobiście używam edrili z atakiem jako, że mam full eva IG. Wybór oczywiście należy do was.
podziękowania dla Cyber za ten screen.

Dodatkowo mamy do wyboru bronie unikalne i bosów.
Nazwy wszystkich boni unikalnych mająkolor żółty..
Ace Arrow, Lion Sniper II(jako wyjątek spośród  LS), Ancient Arrow są dobrymi broniami dla IG.

Charisma of Emperor(Boss edrill) i Cold Storm(Boss Arrow) są dobrymi broniami bosów dla IG.

Pancerze

Do 48 lvla staraj się po prostu używać najlepszego dostępnego pancerza oferowanego w sklepie. Poziomy na których możesz zmieniać pancerz to  15, 25, 35, 43, 45 i 48. Istnieją również: pancerze unikalne (dwa), WP pancerz i 2 pancerze bosów. Pancerzy nie warto ulepszać kartami wcześniej niż na lvlach:  65~68.

Zasadnicza dyskusja toczy się wokół kwestii: Prizma Binder czy Fox Binder. Prizma, dająca więcej osłony jest lepsza dla graczy z buildem ataku. Fox dodaje bonus do evasion - idealny dla eva buildów.  Rapid znajduje się pomiędzy nimi.

I Prizma, i Fox mogą być kupione w sklepie z pancerzami. Da zakupu Rapida niezbędne są WP (Punkty Wojny).

Boss Pancerz: Exorcise Binder.
Exorcise Binder jest potężnym pancerzem z 72 lvla z imponującą ilością HP i evasion. Żeby go zdobyć należy wydropić Unfinished Exorcise Binder oraz przedmiot “plumage of emperor”. Pierwszy dropi z  Rock Emperora w Rock Nest Top, drugi z jakiegokolwiek moba na RNT. Szansa spalenia =50%.


Na lvl 80 jest możliwe posiadać 9,4k  HP i 80% Evasion z samymi tylko własnymi buffami.

Zobaczcie video http://www.youtube.com/watch?v=Q-dQSdHv18s oraz The Complete Boss Armor Museum (Sticky please ) screen shooty.

Boss Pancerz: Seraphia Binder.
Kolejny pancerz bosa dodany z patchem Ep3. Mocnym punktem tego pancerza jest ilość evasion. Pancerz można zdobyć zabijając bosy z Pandei (nie potwierdzono czy dropi z każdego) i ulepszony za pomocą przedmiotu: S-Type Nano-Capsule. Jak poprzednio szansa spalenia wynosi 50% przy czym Seraphia jest użyteczniejsza nie upgradeowana. Wystarczy dodać kilka kart osłon i będzie miała prawie takie same staty jak  Fox S-V.


Screen ZeonLynx'a z jego tematu: The Complete Boss Armor Museum (Sticky please ). Podziękowania dla niego.


Energia czy osłona? Co lepsze??

.....Osłona. Dopóki masz osłonę otrzymywane obrażenia nie będą miały żadnego wpływu na walkę. W momencie gdy zaczniesz tracić energię z każdym strzałem , który trafi zaczniesz tracić prędkość. Jako że  przetrwanie IG zależy od prędkości, im więcej osłony tym lepiej. Dlatego Prisma jest lepsza dla atak buildów. Nie posiadają eva i osłona musi to skompensować..  Eva buildy nie mają tego problemu ale osłony zawsze są mile widziane.

System legendowania
..... z systemem legendowania może możesz ulepszyć bronie/pancerze czyniąc je lepszymi... znacznie lepszymi.  Niektórzy mówią że ten system zniszczył grę.  Poradnik legendowania i przykłady można znaleźć (m.in.) na stronie: http://aircodex.org/Game/LegendarySystem

[color=#FF9900]WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING
Bezpiecznie można ulepszać tylko do 5 ulepszenia (enchant 5 - e5), jakiekolwiek dalsze ulepszanie wiąże się z każdorazowo 10%większym prawdopodobieństwem spalenia ulepszanego przedmiotu.
Na przykład, e6 = 90%, e7 = 80%, e8 = 70% i tak dalej (wartości de facto przybliżone - Lamatai). Nieudane ulepszanie oznacza utratę tak kart, jak i broni/pancerza.
WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING_____WARNING
[/color]

Silniki:

.....Mówiąc o szybkich silnikach zazwyczaj określamy je liczbami np.  490/10 lub 500/8. Pierwsza cyfra oznacza szybkość dopalacza, a druga czas jego trwania. Mówiąc o wolnych/średnich silnikach zazwyczaj podajemy ich lvl.

  Ig mają 3 typy silników:

Intertrans:
→Wolny
→Używany podczas walk w denach/tunelach
→Używany podczas polowania na bosy.
→Używany podczas dueli.
→Użyteczny do ubijania AG 1x1



.....Często będziesz używać tego silnika podczas wojen w tunelach i polowania na bosów. Lecz najbardziej istotną zdolnością tego silinka jest możliwość zagrania na nosie Agearom. Większość IG tylko zgrzyta zębami gdy jakiegoś widzi jako, że są one trudnym celem dla IG. Tu znajdujemy zastosowanie dla wolnych silników.  Nie jestem w stanie poprawnie przetłumaczyć dalszej części tego tekstu. Na tyle na ile go sam rozumiem usiłowałem wykorzystać w praktyce tę technikę (aż raz) - bezskutecznie. Prawdopodobnie tekst rozumiem poprawnie, ale brakuje mi technik, które są dalej opisane. Właściwie nie wiem co Soulsin opisuje. Pozostawiam tekst oryginalny.  Just get near the Ag and Bstop above his head (use the Min-radar to help) and change Engines, Press W to leave and use TA to come back fast. Now just start Rounding and flying above the Agear head and using strafes, use large turns to take a lock and sharp turn to disable the Ags siege mode. Most Ags fall easily to this trap. Just wacth out because some of then don't xD. Agains't AirSige just keep flying inside or below the Ag and you will be fine.

Base :
→Silnik o średniej prędkości
→Używany podczas dueli i walk 1x1
→Wysoka prędkość (ostry kąt skrętu chyba raczej - Lama) skrętu.
→Używany do grindu



I-X jest unikalnym silnikiem IG. Ma absurdalnie duży kąt skrętu.

Jet :
→Szybki silnik
→Używany podczas walk ( na otwrtych przestrzeniach)
→Używany podczas dueli
→Używany podczas grindu
.....Oto gdzie IG nabiera blasku. Z szybkim silnikiem możemy łatwo osiągnąć i utrzymywać prędkość 500ms. Jako że zwykle bronie zaawansowane nie osiągają tej prędkości można im uciec. I cóż trudno byśmy zostali trafieni czymś co w ogóle na nie może dosięgnąć ;D



Porównując osiągi powyższych silników zauważycie że szybkie silniki z różnych lvli mają różne wartości skrętu. Silnik z  lvlu 7x jest lepszy podczas wojen ponieważ ma dłuższy czas boostera, z kolei przykładowy JetF-7T z niższego lvla ma lepszy skręt standartowy co czyni go efektywniejszym podczas dueli i walk 1x1.

PS: Osiągi silników ulegną zmianie w przyszłości, po wprowadzeniu uaktualnienia  Ep3-part 2 wszystkie silniki uzyskają prawdziwy hamulec powietrzny?  [Lama - oryginał: Fast engines from higher lvls will get a realy airbrake (min speed), wich will make the diference of high lvl and low lvl engines became small.], który zmniejszy różnicę pomiędzy nisko i wysokolevlowymi szybkimi silnikami.




Podstawowe umiejętności
Przedstawię tutaj podstawowe umiejętności, które musicie opanować grając I gearem. Wszystkie są stosunkowo łatwe do zrozumienia i najpewniej będziecie używać ich non stop. Czy się okażą łatwe, czy nie MUSICIE je opanować.

Strafing:
..... Prawdopodobnie będziecie potrzebować go do grindu (ekspienia) Wystarczy nacisnąć i przytrzymywać klawisz "A" lub "D". Pomaga to w utrzymywaniu na celowniku celu broni standartowej, a jako że większość mobów w tej grze ma ataki "laserowe" strafe pomaga w uniknięciu ich. Gdy do tego przywykniecie  najprawdopodobniej będziecie podczas grindu non stop  używać tej techniki.

Feather (szybowanie?):
..... Musieliście zauważyć, że większość szybkich silników ma krótki czas dopalacza. Jak go wydłużyć?
..... Normalnie tylko przyciskacie spację by użyć boostera.  By szybować naciśnij i przytrzymaj spację na kilka sekund, zwolnij klawisz spacji po czym, znowu powtarzając tę czynność, naciskaj go i zwalniaj. Pozwoli Ci to na latanie z prędkością 460~490 przez kilka minut, wystarczająco długo dla toczonych walk. Staraj się utrzymywać prędkość 450+ co pozwala spokojnie uciec edrillom, jeśli potrafisz utrzymywać szybowanie na prędkości 460~490 - doskonale!
.....Nie da się ukryć, że łatwiej szybować na szybkich silnikach z wyższych leveli. Łatwiej utrzymać prędkość ~480 z silnikiem 500/13 niż np. z 500/8. Jeśli masz problemy z szybowaniem (and I suck here - Lama) - ekpspij i zmień build tak, by móc używać silnika z wyższych lvli.
.....Prawie każdy IG wie jak szybować poprawnie. Można poszukać przykładów w Youtube. Polecam te:
http://www.youtube.com/watch?v=4l15eGLKzU8
http://www.youtube.com/watch?v=71lcrwBz2b0 Video znalezione przez Dragon emperor. Wykonane przez  Stoker (Global Ace Online). Po prostu zignorujcie kity - nakręcone podczas MSa.

Sekrety szybowania:
→ Jak powiedziałem im lepszy silnik tym jest łatwiejsze.
→ Szybowania używa się dla utrzymania prędkości, nie dla osiągnięcia. Najpierw spróbuj osiągnąć prędkość 490~500, następnie używać tej techniki.
→ Łatwiej nauczyć się dobrze szybować na Foxie. Po prostu użyj boostera do momentu gdy zobaczysz "eksplozję"  silnika, puść spację i zrób to ponownie. (Kurde wrócę do domu to muszę tego w końcu popróbować i zobaczyć jak ta eksplozja wygląda o ile skleroza mnie nie dopadnie -Lama). Zauważysz, że o wiele łatwiej jest szybować zwracając na to uwagę.

BMM & TA (wsteczny P& zwrot)

Niektórzy ludzie pytali czemu w ogóle używam tych umiejetności. Cóż, porządny IG może ich użyć do wszystkiego. Można użyć TA (zwrotu) do uzyskania przewagi podczas walki 1:1.   BMM (wstecznego) podczas ucieczki przed BG by go zaskoczyć. Bądź po prostu podczas ucieczki przed wieloma przeciwnikami schroń się za górą (przykładowo)  użyj BMM i ujrzysz wszystkich mijających cię na full speedzie (jak tego próbowałem to kończyło się to tym, że centralnie nadziewałem się na te wszystkie rakiety co ludki we mnie odpalali xD ;( - Lama). Te dwie umiejętności odpowiednio używane uratują twoją skórę i oszczędzą czas.  Użyj wyobraźni =D.
Większość graczy BMM i TA ma na wszystkich paskach umiejętności w tych samych miejscach.

Beczka

.....Z pewnością zastanawiacie się dlaczego dodałem beczkę w tym poradniku dla IG. Cóż, nie wiem czy jest wiele osób, które po prostu po łebkach, na szybko przechodzą tutorial gry, ale jestem ZADZIWIONY ogromną ilości graczy, którzy w ogóle nie robią beczek.
.....Pamiętajcie moi towarzysze - piloci IG beczka niweluje atak rakiet! Albo o tym będziecie pamiętać, albo będziecie trofeum dla BG!! Oszczędzajcie kity!!! RÓÓÓBCIE BECZKI  *sigh*
Naciśnij "DD" lub "AA" by zrobić beczkę. Można również robić inny rodzaj beczek z kombinacją: "DDprzytrzymaćA" lub "AAD".
http://www.youtube.com/watch?v=wIkJvY96i8w (lol)
http://www.youtube.com/watch?v=mv5qzMtLE60 (lol²)
Beczki to jest to :V



Teraz gdy mogę sobie wyobrazić, że opanowaliście podstawowe umiejętności  (w tym beczkę :V)Przedstawię wybrane umiejętności zaawansowane. Przyłóżcie się, a jeśli czegoś nie rozumiecie poproście kogoś w grze o pomoc i lekcje.

Turn and Burn & Reverse Turn and burn (Zwrot i cofka & skontrowanie zwrotu i cofki

Zwrot i unik wstecznym to następująca technika: po prosu gdy jesteś ścigany , użyj TA i po nim BMM. Da to dość czasu do odpalenia 2 lub 3 salw nim przeciwnik cię dosięgnie.
→czyni Cudeńka przeciw BG.
→ w walce z innymi IG znajdź osłonę na powierzchni lub górę by się wspomóc. Inaczej padniesz stosunkowo szybko (czyli  wczoraj ^^ - Lama).
→ by się ochronić przed tą techniką obserwuj dystans, odlicz pół lub sekundę i zrób beczkę. Przy dobrym wyczuciu czasu unikniesz przynajmniej pierwszej salwy.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=BAs_Tmg0vtA

H4x Turning (Ostry skręt?)

Po pierwsze: Wyłącz AutoBalance. Można to zrobić w menu: Opcje.
H4x Turn to sposób by naprawdę szybko skręcać, zyskując przewagę w pojedynkach lub wojnach. Najpierw musisz skierować(umieścić) kursor myszki w górne/dolne rogi ekranu.  (lewy górny, prawy dolny itd). Po czym należy strafe`ować (A lub D)  consecutively (kurde no zagadka jak to przetłumaczyć - trzeba by wiedzieć jak dokładnie to robić by to opisać no i niestety... duppa - Lama). Wierzę, że łatwiej będzie to zrozumieć oglądając to video:

http://www.youtube.com/watch?v=xv2tg1xQa4I
→ 1x1, Kto się szybciej obraca wygrywa.
→ Są szybsze sposoby skręcania. Można dodać do h4x użycie boostera, można sprawić by wyglądało, że używasz wolnego silnika podczas użycia szybkiego. Jest wiele sposobów użycia tej umiejętności. Po prostu stwórz własne =P

Góry, ściany, pady, bramy:

Obecnie, z kartami prędkości w użyciu , IG musi nauczyć się wykorzystywać ukształtowanie terenu. Bramy, ściany, pady wszystko co daje naturalną osłonę jest użyteczne. Nie dlatego my IG jesteśmy panami przestworzy, że musimy latać wysoko (oryginał: Not just becauze Igears are the master of the Sky wee need to fly High). Używaj terenu by zapewnić sobie osłonę. Użycie góry by się osłonić, aktywacja BMM (wsteczny) by wyjść na tyły pościgu jest bardzo praktyczne. Uważaj tylko by nie latać zbyt nisko i nie dostać z GBM (bombowiec naziemny w wersji pl?) od jakiegoś BG xD.

Gravity Boosting / H4x Feathering

It’s time to add something new to this guide. Gravity Boosting is basically a bug in the game, which lets you fly faster than your engine is actually able too. Just notice that even if it’s a glitch, it isn’t bannable and most skilled players know how to use it anyway. Just to start, you can't have auto-balance on (Maintain Horizon Automatically).
Gravity Boosting is pretty simple. Just take some time to explain. In this game the "gravity" affects your gear speed, which means that if you point up and boost you will fly slower and if you point down you get faster. With the GB, you are actually abusing the second fact.
You find a way to put your gear in an angle that aims to the ground (you can do that by turning with the top corners) and then you strafe in the opposite direction. Your gear will be pointing to the ground all the time, but flying almost straightforward. This will grant thanks to the game gravity, from 10~30m/s bonus on boosting.
→ A blessing against speed cards. Running at 10m/s more can save you sometimes.
→ Make chasing job easier
→ Make running away easier

Using Boost at turning / Boost Turning

My favorite kind of turning, basically it breaks the whole monotony of press S A D A D A D A D Shoot, roll, A D A D A D A D , shoot, rolls.
If you ever wondered why there are some people that "magically" keep outturning you every time and you don’t know why, maybe you should check this out.
Just notice that to use this effectively you need to change some stuff.
.....1) You can use it with High Std turning engine AND with a High boost turning engine. The method just change a bit
.....2) With both engine you will still use h4x turn, its a kind of pre-requisite
.....3) You need to have auto-balance off
.....4) Advanced battle idea. This means you need to learn to stop chasing the red arrow.
At this point you must be guessing WTF I mean with "stop chasing the red arrow". The problem is that this cursed arrow just show you the direction your enemy is, but not exactly the fast way to find it.
Let’s try to drawn it.
http://img190.imageshack.us/img190/5531/turning.jpg
Blue Arrow : You
Red arrow: Enemy
Yellow = The angle made by your turning.
1) Both you and your enemy meet you, change volleys, roll and cross each other.
2) You show off your h4x turning skills to turn left and obviously do it faster.
3) You finally get a lock.

Now check the angle.... congratz, you almost made a 270º angle by chasing that useless arrow of yours. I wonder if it wasn’t faster just turning right? You bet it would.
That’s why the intelligent turning method is based on not turning in the direction of the arrow, but turning to the direction that your enemy will be. Simple isn’t it?
Now back to the Boost Turning, its the effing same, but instead to you turn more than needed, your "force" your enemy to turn more than he usually does, since the boost makes you to gain and reduce distance a lot faster.

Tl:dr
Boost turning doesn’t make you turn "faster", but make your opponent turn slower since he will need to do a lot more hard work to find you.
→ Pretty good to confuse your opponent.
→ Work wonders against Bgs, since you can turn and stay away from it at the same time.
→ Works better than standard H4x turn when using High lvl engines (like 66 or 86).
→ Since you are always on the move, it gets easier to regain speed and run away on a emergency. (get from min-speed to full boost gives enough time to get ABMed in the face)
Just notice that are different ways to use boost.... The Immelman Turn where you can Boost a little away, hold S, h4x turn a bit and hold Boost right after (this will look like you are doing a "V" in the air, works wonders with high standard turning engines). Or you Boost, turn as fast you can, and when you are almost getting the lock, you boost and shoot at the same time you leave the enemy lock range.

So yes... the first help you to turn and get near your opponent fast, the second help you to turn and gain distance. Which means that the way you use all 3 turnings (normal h4x turning), some more or some less, create your own "style". Obviously fell free to modify the method of any kind. I confess I don’t use any of the 3 at the same way I write in this guide, but this is just the basic remember? =P

Riita (Siren) made a video that’s show’s both gravity Boosting and Boost turning here. Plus a roll bonus.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZoWjwPc … re=channel
Just ignore the immelman typo. These one you can see at 2:08 at Little Daggers video http://www.youtube.com/watch?v=OG37UWcNUsw. Just a fast looks though D:
Other videos I recommend are from Ace Online (our NA "friends"). Still they are very fun to check. Both Goes to PerfectiV :x
http://www.youtube.com/watch?v=kRiVCTe88UA&NR=1 and
http://www.youtube.com/watch?v=vzc6f22NJ8E (I love that one)
And one from Ph0bia
http://www.youtube.com/watch?v=bqiiHYqBXd4

Outturning

Let’s get it straight. Outturning is a method to abuse the limited induction angle of missiles to evade then without the need to roll. There are tons of variations to do that, the most basic one is to do a big Arc in the sky (an open turn) and as soon you see your opponent missile, you strafe in the other direction at the same time you "enter" inside the missile. Since the lag makes the missile to be a bit forward than it really is, you will outturn him in his limit and he will need to do the whole turn to get you again. Just notice that outturning missiles doesn’t make then lose lock like the barrel roll. If you decide to do that be sure to run to a mountain or not stop running because the missile is STILL behind you.
The best of the best ex. of outturning is on Perfectiv video. Which you need to download since it isn’t on youtube D:
http://www.filefront.com/14364251/Perfectiv.wmv/ (posted on my FileFront acc since the original link was lost)
and you can see it for a split second on a video of mine
http://www.youtube.com/watch?v=atZmiUdn6SY (from 4:32 to 4:52)



Podziękowania

Specjalne podziękowania dla każdego kto uczył mnie sztuki latania IG.
Ani nie posiadam żadnych praw do gry, ani filmów, które podawałem tu jako przykłady. Jeśli ktoś z autorów życzy sobie by zamieszczone tu video zostało usunięte, proszę o PW bądź kontakt z moderatorem by je usunąć.

Specjalne podziękowania dla Swordsman i Nineball za  screeny. Dla Renan`a za pomoc w zamieszczeniu na forum.
Extra podziękowania dla NukingFuts/TOWNSTAR/T_____T/Cybermachine czy jakikolwiek jest teraz nick którego używasz za oba lvl 76 buildy.
Wyrazy wdzięczności dla ZeonLynx i jego hist (??? - Lama) Boss armor Museon wątek, z którego pożyczyłem screen jego Serapii (bez jego wiedzy).
I at last but not least dla Crayon`a za zasugerowanie Sequence X GP .


Dziękuję Wam wszystkim.
Soulsin
ANI/ORION

Offline

 
  • Index
  •  » FAQ
  •  » The Idle Sniper: Soul's Advanced Guide For Ig Pilots - wrsja PL

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wrestlinggame.pun.pl www.cszgierz.pun.pl www.s1klanthe.pun.pl www.asian-dramas-poland.pun.pl www.rtv-agd.pun.pl